سایت فواد باباخانی کاندیدای شورای شهر سنندج

خدا محوری آری و غیر آن هرگز .... !

سایت فواد باباخانی کاندیدای شورای شهر سنندج

خدا محوری آری و غیر آن هرگز .... !

وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر

طبق ماده 71 قانون وآیین نامه تشکیلات شوراهای اسلامی
1- انتخاب شهردار برای مدت چهار سال
تبصره 1: شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید
تبصره 2 : شهردار نمی تواند همزمان عضو شورای اسلامی شهر باشد.
تبصره 3 : نصب شهرداران در شهرها با جمعیت بیشتر از دویست هزار نفر ومراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر وحکم وزیر کشور ودر سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می گیرد.
تبصره 4 : دوره خدمت شهردار در موارد زیر خاتمه می پذیرد :
الف : استعفای کتبی با تصویب شورا
ب: برکناری توسط شورای شهر با رعایت مقررات قانونی
ج: تعلیق طبق مقررات قانونی
د : فقدان هریک از شرایط احراز سمت شهردار به تشخیص شورای شهر
2- بررسی وشناخت کمبودها ، نیازها ونارسائیهای اجتماعی ، فرهنگی وآموزشی ، بهداشتی، اقتصادی ورفاهی حوزه انتخابیه وتهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی وراه حلهای کاربردی در این زمینه ها ، جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیر بط.
_ نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا وطرحهای مصوب در امور شهرداری وسایر سازمانهای خدماتی در صورتی که این نظارت مخل جریان عادی این امور نگردد.
3- همکاری با مسئولین اجرائی ونهادها وسازمانهای مملکتی در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، اقتصادی وعمرانی بنا به درخواست آنان
4- برنامه ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی ،اقتصادی ، عمرانی ، فرهنگی ،آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاههای ذیربط.
5- تشویق وترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز تفریحی ، ورزشی وفرهنگی با هماهنگی دستگاههای ذیربط.
6- اقدام در خصوص تشکیل انجمنها ونهاد های اجتماعی ،امدادی ، ارشادی وتاسیس تعاونیهای تولید و توزیع ومصرف ، نیز انجام آمارگیری ، تحقیقات محلی وتوزیع ارزاق عمومی با توافق دستگاههای ذیربط.
7- نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه ودارائیهای نقدی جنسی واموال منقول وغیر منقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها به گونه ای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد.
8- تصویب آیین نامه پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آنها با رعایت دستورالعملهای وزارت کشور.
9- تایید صورت جامع درآمد وهزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می شود وانتشار آن برای اطلاع عموم وارسال نسخه ای از آن به وزارت کشور .
10-همکاری با شهرداری جهت تصویب طرح حدود شهر با رعایت طرحهای هادی وجامع شهرسازی پس از تهیه آن توسط شهرداری با تایید وزارت کشور ووزارت مسکن وشهرسازی.
11- تصویب بودجه ، اصلاح ومتمم بودجه سالانه شهرداری وموسسات وشرکتهای وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداریها وهمچنین تصویب بودجه شورای شهر.
تبصره : کلیه درآمدهای شهرداری به حسابهایی که با تایید شورای اسلامی شهر در بانکها افتتاح می شود واریز وطبق قانون مربوطه هزینه خواهد شد.
12- تصویب وامهای پیشنهادی شهرداری پس از بررسی دقیق نسبت به مبلغ مدت ومیزان کارمزد.
13- تصویب معاملات ونظارت بر آنها اعم از خرید ، فروش ، مقاطعه ، اجاره واستیجاری ، که به نام شهر وشهرداری صورت پذیرد با در نظر گرفتن صرفه وصلاح وبا رعایت مقررات آیین نامه مالی و معاملات شهرداری.
تبصره : به منظور تسریع در پیشرفت امور شهرداری ، شورا می تواند اختیار نصویب وانجام معاملات را تا میزان معینی با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری به شهردار واگذار نماید.
14- تصویب اساسنامه موسسات وشرکتهای وابسته به شهرداری با تایید وموافقت وزارت کشور.
15- تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن با در نظر گرفتن سیاست عمومی دولت که از سوی وزارت کشور اعلام می شود.
16- نظارت بر حسن جریان دعاوی مربوط به شهرداری.
17- نظارت بر امور بهداشت نظارت شهر.
18- نظارت بر امور تماشاخانه ها ، سینماها ودیگر اماکن عمومی که توسط بخش خصوصی تعاونی ویا دولتی اداره می شود .
19- وضع تدوین مقررات خاص برای حسن ترتیب ، نظافت وبهداشت این قبیل موسسات بر طبق پیشنهاد شهرداری واتخاذ تدابیر احتیاطی جهت جلوگیری از خطر آتش سوزی ومانند آن.
20- تصویب مقررات لازم جهت اراضی غیر محصور شهری از نظر بهداشت و آسایش عمومی
وعمران وزیبایی شهر.
21- نظارت بر ایجاد گورستان غسالخانه وتهیه وسایل حمل اموات مطابق با اصول بهداشت و توسعه شهر.
22- وضع مقررات ونظارت بر حفر مجاری و مسیر های تاسیسات شهری .
23- نظارت بر اجرای طرحهای مربوطه به ایجاد وتوسعه معابر ، خیابانها ، میادین وفضاهای
سبز وتاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه.
24- تصویب نامگذاری معابر ، میادین ، خیابانها ، کوچه وکوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها.
25- تصویب مقررات لازم به پیشنهاد شهرداری جهت نوشتن هر نوع مطلب ویا الصاق هر نوع نوشته وآگهی وتابلو بر روی دیوارهای شهری با رعایت مقررات موضوعه وانتشار آن برای عموم.
26- تصویب نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری وسازمانهای وابسته به آن با رعایت آیین نامه مالی و معاملات شهرداریها .
27- تصویب نرخه کرایه وسایل نقلیه درون شهری.
28- وضع مقررات مربوط به ایجاد واداره میدانها ی عمومی توسط شهرداری ، برای خرید وفروش ما یحتاج عمومی با رعایت مقررات موضوعه.
29- وضع مقررات لازم در مورد تشریک مساعی شهرداری با ادارات و بنگاههای ذیربط ، برای دایر کردن نمایشگاههای کشاورزی ، هنری،و...